top of page

www.hamaridrettslag.-gruppe

Offentlig·49 medlemmer

Mekanisk verkstad för CNC bearbetning

Hej allihopa. Jag skriver eftersom vi nyligen har börjat se över hur vi hanterar tillverkning av metalldelar. Det handlar främst om CNC-bearbetning och fräsning enligt ritning, där kraven på precision är ganska höga. I dagsläget saknar vi egen mekanisk verkstad som klarar både svarvning och fleroperationsbearbetning. Därför försöker vi förstå hur andra löser detta externt. Det är viktigt för oss att processen är tydlig och att arbetet utgår från våra underlag. Jag är nyfiken på hur ni andra har resonerat i liknande situationer.

14 visninger
Steven Lon
Steven Lon
for 23 timer siden

Hej. Vi hade ett liknande behov när vi behövde kombinera fräsning och CNC-svarvning i samma projekt. För oss var det viktigt att hitta en mekanisk verkstad som tydligt beskrev sina arbetssätt. När jag läste igenom information hos mekanisk verkstad - arentorpslego.se fick jag en klar bild av hur de arbetar med CNC-bearbetning och fleroperationsmaskiner. Där framgår också hur kundens ritningar används som grund genom hela processen. Det gjorde det lättare att förstå hur ett uppdrag kan genomföras i praktiken. Jag tycker det är värdefullt när sådant presenteras strukturerat.

Organisasjons nr. 

871586152

Email 

Besøksadresse

Ankerskogvegen 7
2319 Hamar

HIL på sosiale medier

• Facebook
  • Instagram
bottom of page