skøyteskole_edited.png

Skøyteskole

Fokus: For de som ønsker å starte med skøyter. Fokus på skøyteferdigheter gjennom lek. Ha det gøy på skøyter sammen med andre.

Trening: Hver tirsdag i sesongen kl 18-19 med oppmøte kl 17.45.

Trenere: Thamar kok Evensen, Erik Thorshaug

untitled-426.jpg

Rekrutter (6-9 år)

​

Fokus: For de som er klare for å gå videre fra skøyteskolen og som ønske rå trene mer skøytespesifikt. Ha det gøy samtidig som man blir bedre på skøyter.

Trening: Hver tirsdag i sesongen kl 17.30-19.00

Trener: Tore Aasheim

hil+1.jpg

10-12 år

Fokus: Trener mer spesifikt og blir bedre å skøyter samtidig som man har det gøy og sosialt.

Trening: Tirsdager og torsdager i sesongen kl 17.30-19.30.

Trenere: Aina Løvlie og Gunner Milli

untitled-339.jpg

Junior (13-19 år)

Fokus: Har faste fellestreninger i uka i tillegg til egentreninger. Juniorer konkurrerer jevnt gjennom sesongen på både nasjonale og internasjonale stevner.

​

Trening: Mandager, tirsdager og torsdager i sesongen kl. 17.30-19.30.

Trenere: Aina Løvlie, Gunner Milli og Pål Grave

Senior

​

Våre seniorløpere er tilknyttet Mjøsteam, og følger treningsopplegg der.

Mjøsteam.jpg

Mjøsteam

Mjøsteam har som mål å utvikle skøyteløpere som kan ta steget videre til å bli en del av forbundslaget til Norges skøyteforbund. Derav konkurrere med løpere i verdenseliten på skøyter i sin årsklasse.

Mjøsteam har også som mål å bidra til at løpere på junior- og seniornivå hevder seg på et høyt nasjonalt nivå i mesterskap hhv for juniorer og seniorløpere.

Mjøsteam består av løpere fra flere klubber. Det organiseres under HIL skøyter og er et samarbeid med Wang toppidrett Hamar.

Skøyter

Veteraner

Vi har aktive veteranløpere tilknyttet klubben. Disse har sitt eget treningsopplegg.