Hamar IL Fotball

Hamar Idrettslag er stiftet 01.12.1887 og Hamar IL Fotball ble etablert 5.mai 1912 etter en sammenslåing av Hamar Game Club og KFUM Hamar. Hamar IL Fotball er byens eldste fotballklubb.

Overskrift

Hamar Stadion var klubbens hjemmebane fra 1922 til 2010. Hamar Idrettspark – Børstad er klubbens nye hjemmebane fra 2015. Klubben har kanskje Norges fineste drakter – benyttet sammenhengende siden 1912.

HIL Fotball var blant landets beste klubber på 30-tallet og ledende i regionen frem til slutten av 1960-tallet. Beste sportslig resultat er semifinale i NM.

Klubben er kjent for sine mange gode fotballdommere, og hadde utrolige fem (5) dommere på høyeste nivå i Norge (1.div) på 80-tallet – med legendariske Henry Øberg i spissen.

Amund Kristiansen

Følg oss

OpenGraphImage.jpg
Gjensidige stitelsen.png
social.png
last ned.png
medium_3461_Drive_Drivetrafi.png
cropped-Ida-Eides-Minnefond-Logo-1-300x300.png
Caverion_Building_Performance logo.jpg
fonix_logo.png

Aktivitetsavgift

Medlemskontigent og aktivitetsavgift

Alle som trener i Hamar IL må betale medlemskontigent. Kontigenten er kr 125,- pr. år og dekker forsikring ved deltakelse i organisert aktivitet i klubbens regi (NIF, Gjensidige barneidrettsforsikring). Meld deg inn i HIL.

Aktivitetsavgift i HIL Fotball: Ta kontakt.

Børstad kunstgressbane

Børstad kunstgressbane er bygget i 2004. Det ble rehabilitert med nytt dekke i 2014 og nytt lys i 2017.

Anlegget driftes av Hamar IL. Ansvarlig for all utleie er Hamar IL Fotball. Se kontaktinformasjon i meny til høyre.

Les mer om Børstad, Hamar idrettspark hos Hamar kommune.

Styret i HIL Fotball

• Amund Kristiansen (leder)

• Gunhild Tørhaugen (nestleder)

• Even Liplass Schei (kasserer)