Leder

Eidsiva- (002) png.png
HA png.png

Aktivitetsavgift

Målsettingen er å gjøre terskelen så lav som mulig for å trene og gå på skøyter.

Dette forutsetter at foreldre tar aktiv del i gruppas inntektsbringende aktiviteter. Gjennom sesongen fra oktober-mars arrangerer Hamar IL skøytegruppe 4 store nasjonale- og internasjonale stevner i Vikingskipet.

Periodevis blir Hamar IL skøytegruppa tildelt Norgesmesterskap. I tillegg har skøytegruppa fast oppdrag å montere sikkerhetsputer i Vikingskipet.

Dekket inngang Vikingskipet

Felles er at overskuddet fra disse stevnene pløyes tilbake til gruppas drift. Løpere for dekket inngang i Vikingskipet til trening, dekke stevneavgift ved å delta på skøyteløp, lisens og eventuelt reisestøtte til stevner i Norge og utlandet.

Inkludert

Inkludert i aktivitetsavgiften inngår også ordinær medlemskontingent i Hamar Idrettslag  kr 500,- pr. kalenderår.

OpenGraphImage.jpg
Gjensidige stitelsen.png
social.png
last ned.png
medium_3461_Drive_Drivetrafi.png
cropped-Ida-Eides-Minnefond-Logo-1-300x300.png
Caverion_Building_Performance logo.jpg
fonix_logo.png

Treningsarena

Treningsarenar

Istid

Istid er 14 dager i august (Sommeris). På høsten blir isen i Vikingskipet klar til bruk vanligvis i midten av oktober og blir værende til de første dager i mars.

Sommertrening

Til sommertrening  brukes parkeringsplass utenfor skipet for rulleskøyter.  Vi lever i håpet om rulleskøytebane ved Børstad idrettspark. Løp og annen trening brukes Børstad idrettspark,  Ankerskogen  og nærområdet for sykkelturer.

Stevner

Norges Cup 3 og Risengaløp: 2-3 desember

Kommende helg arrangeres Norges Cup 3 og Risengaløp.

For mer info se: herhttp://www.skoyteklubb.no/?modul=side&id=96

For Norges Cup er det påmeldt 61 deltakere.
På søndag er det påmeldt 17 løpere til Fellesstart!

For Risengaløp er det påmeldt 80 deltakere. For deltakerliste se her.

Treningsgrupper

HIL Skøyter har tre treningsgrupper.

Rekrutter (6-9 år)

Jan Magne Brenden har ansvar for det sportslige tilbudet for rekrutter og gruppe 10-12 år.

Trenere i denne gruppen

• Finn Ansgar Haneberg

• Pål Gravem

• Øystein Bakken Vold

• Rune Strand

Det er trening mandag og torsdag kl. 1730-1930

Gruppe 10-12 år

Det sportslige ansvaret har Jan Magne Brenden og trenerteamet er det samme som for rekruttene. I denne gruppen er fokuset å bli bedre på skøyter, og ha det gøy og sosialt samtidig! Det er trening mandag og torsdag kl. 1730-1930.

Juniorer 13-19 år

Juniorene inngår i en større treningsgruppe sammen med løpere fra klubber i Innlandet. Juniorene følger treningsopplegg via Wang Toppidrett. Flere løpere er elever ved Wang og har Eskil Ervik som hovedtrener. I trenerteamet er også:

• Arve Henning Ripsrud

• Jan van der Roemer

• Gabriel Girard

Våre juniorløpere hevder seg nasjonalt og internasjonalt på høyt nivå!​

KONTAKTINFORMASJON

BJØRN TERJE ANDERSEN