kunstløp.jpeg

Kunstløp

HIL kunstløps skøyteskole ble arrangert første gang i 1930, og har altså en lang og tradisjonsrik historie i skøytebyen Hamar.

OpenGraphImage.jpg
Gjensidige stitelsen.png
social.png
last ned.png
medium_3461_Drive_Drivetrafi.png
cropped-Ida-Eides-Minnefond-Logo-1-300x300.png
Caverion_Building_Performance logo.jpg
fonix_logo.png

Den gang var arenaen vår Hamar Stadion. Nå boltrer vi oss i Hamars storstue; Vikingskipet!

Når det ikke er is der trener vi i hallene på Hamar vest. Kunstløp er en helårsidrett og vi kombinerer/ supplerer med barmarkstrening hele året.Da benytter vi andre flotte lokaliteter inne og ute; som Hamar idrettspark på Børstad, Ankerskogen og Koigen. I sommerferien deltar de ivrigste gjerne på leir i inn- og utland.

Vi er så heldige at vi har en veldig dyktig, velskolert og erfaren trener i Robert Grzegorczyk. Han har selv vært aktiv utøver på VM-nivå, og har idrettsutdannelse som trener med kunstløp som spesialitet fra Universitet i Warszawa. I tillegg har vi knyttet til oss enda en dyktig trener, Toril Jacobsen. Dermed kan vi tilby medlemmene våre god trenertetthet og høy idrettslig kompetanse.

Interessert i å vite mer om oss og vårt treningsopplegg?

Ta kontakt! Telefon 916 49 255, epost: kunstlop@hamaridrettslag.no

Følg oss Facebook HIL kunstløp

Treningstider

Ta kontakt for mer informasjon om vårt treningsopplegg og treningstider!

Skøyteskole

Skøyteskolen er for barn som ønsker å lære grunnleggende teknikker.

Skøyteskolen og kunstløp-kurt har oppstart onsdag 26. oktober 2022 kl. 18-19 i Vikingskipet. Takket være generøs tildeling fra Gjensidigestiftelsen er prisen halvert, til kr. 400,- for 8 ganger frem til jul. Etter nyttår kan man fortsette på nytt kurs, hvis man ønsker. Vi leier ut «ekte» kunstløp-skøyter og hjelmer (med forbehold om tilgjengelighet).
Vi har en hovedtrener og flere assistenttrenere.

Det blir salg av vafler, saft og kaffe.
Foreldre bør ha på godt vintertøy 😉

Om oss

Hos oss kan du lære grunnleggende skøyteferdigheter! Vi arrangerer Skøyteskole hver vår og høst i Vikingskipet.

I skøytebyen Hamar bruker både barn og voksne, barnehager, SFO og skoler byens mange isflater flittig. På fine vinter-søndager vrimler det av liv på for eksempel Greveløkka! Da er det ekstra moro å beherske kunsten å gå på skøyter – kanskje noen «tricks» også?

Har du lyst til å lære å danse på skøyter kan du bli aspirant hos oss. Kanskje blir du så ivrig at du går videre som konkurranseløper?

Vår klubb skal være for ALLE, så om du ikke vil trene så mye eller ikke er lysten på å konkurrere er det rom for det også. Hos oss er det helt ok om du bare vil ha kunstløp som en hyggelig aktivitet en gang eller to i uka!

Styret i HIL kunstløp sesongen 2020-21

Ragnhild Synstad, leder. Tlf. 916 49 255. E-post: rsynstad@gmail.com / hilkunstlop@gmail.com
Morten Eriksen, nestleder. Tlf. 900 83 245. E-post: me@conzult.com
Trude Holmen, styremedlem